Connect with us

Διεθνή

Οι 10 αλλαγές που προτείνει ο Βλάντο Στένζελ

Για να γίνει το χάντμπολ πιο δημοφιλές

Ο πρώτος Ολυμπιονίκης του χάντμπολ στο Μόχανο το 1972 και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 1978 με τις ομάδες της Γιουγκοσλαβίας και της Δυτικής Γερμανίας Βλάντο Σέντσελ, έκανε μια λίστα με 10 κανόνες χάντμπολ που θα βοηθήσουν το χάντμπολ να γίνει ακόμα πιο παγκόσμιο άθλημα.

Μετά από επτά χρόνια πειραματισμού με τρία τουρνουά στη Γερμανία, στο Βαλάου-Μάσενχάιμ, στο Μπαντ-Σβάρτου και στο Μπούντενχάιμ, με την παρουσία του κοινού, με τις αμέτρητες επιστολές μου που είναι γνωστές από τους ειδικούς του χάντμπολ και τη συνεχή παρακολούθηση νέων κανόνων, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι με την αλλαγή αυτών των 10 κανόνων χάντμπολ θα μπορούσαμε να πάμε σε έναν νέο κόσμο ενός θαυμάσιου αθλητισμού, με τον οποίο μπορούμε να κερδίσουμε ένα παγκόσμιο κοινό, ακόμη και αν δεν είναι η ομάδα τους που χαιρετίζουν στο γήπεδο. Εκτός από τη Γερμανία, οι αθλητικές μας αίθουσες είναι κενές, οπότε πρέπει να κάνουμε κάποιες προσαρμογές.

Προτείνω να αλλάξετε τους κανόνες του χάντμπολ, για να κάνετε το σημερινό άθλημα χάντμπολ υψηλής ποιότητας πιο κοντά και πιο ενδιαφέρον για τους θεατές, ευκολότερο να κατανοήσετε και να μάθετε, πιο εύκολο να λάβετε αποφάσεις διαιτησίας και επομένως θα ταιριάζει με το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ.

Το αποτέλεσμα των αγώνων χάντμπολ θα είναι πολύ πιο κανονικό και οι διαιτητές δεν θα έχουν τόσο μεγάλη επίδραση στο αποτέλεσμα των αγώνων όσο τώρα. Η ένταση για το αποτέλεσμα του παιχνιδιού σίγουρα θα αυξανόταν.

Το ενδιαφέρον των θεατών δεν θα ήταν μόνο ένας μεγάλος αριθμός γκολ, αλλά η ένταση θα γινόταν αισθητή καθ ‘όλη τη διάρκεια των 60 λεπτών του αγώνα. Με την εφαρμογή αυτών των προτεινόμενων κανόνων το χάντμπολ θα γίνει ακόμη πιο συναρπαστικό και οι προπονητές θα είχαν μεγαλύτερη επιρροή στο παιχνίδι με τακτική. Η σημασία των τερματοφύλακα στο παιχνίδι σίγουρα θα μειωνόταν.

Παρακαλούμε τους επίσημους ομιλητές σε αθλητικές αίθουσες, όχι μόνο να ονομάσουμε τον σκόρερ του γκολ, αλλά και να αναφέρουμε τον παίκτη που βοήθησε στο γκολ. Αυτό θα έδινε επίσης στους παίκτες που είχαν μια «βοήθεια» την αξία και την προσοχή των μέσων ενημέρωσης και του κοινού.

Η μπλε κάρτα δεν υπάρχει πλέον στους προτεινόμενους νέους κανόνες. Οι ίδιοι κανόνες χάντμπολ ισχύουν για 60 λεπτά του αγώνα.

Αναλυτικά οι νέοι κανόνες που προτείνει:

  1. Ο τερματοφύλακας δεν θα είναι πλέον έξτρα παίκτης στην επίθεση.Πρώτον: εάν ένας τερματοφύλακας δεν έχει τον έλεγχο της μπάλας μετά από μια αποθήκευση και η μπάλα εγκαταλείψει την περιοχή του, του επιτρέπεται να βγει από τα 6 μέτρα, να έρθει σε επαφή με την μπάλα και να την περάσει σε έναν συμπαίκτη.

    Δεύτερον: επιτρέπεται στον τερματοφύλακα να συμμετάσχει στην υπεράσπιση της αντεπίθεσης. Εάν μια μπάλα κλαπεί από αυτόν, έχει ένα πέρασμα για να πάρει την μπάλα στον συμπαίκτη του και δεν του επιτρέπεται να συμμετέχει επιπλέον στην επίθεση. Μια δεύτερη πινελιά με την μπάλα (Πέρασμα ή σύλληψη της μπάλας) θα τιμωρούταν με ρίψη 7 μέτρων.

    Οι τερματοφύλακες αντικαθίστανται όπως και οι άλλοι παίκτες, μόνο όταν η ομάδα τους έχει μπάλα.

    Με αυτόν τον κανόνα, μπορούμε να επιτύχουμε ότι ο τερματοφύλακας δεν μπορεί να συμμετάσχει στην επίθεση ή να γίνει επιπλέον παίκτης στην επίθεση.

    Αυτός ο κανόνας επιτρέπει στην αμυντική ομάδα περισσότερες τακτικές ποικιλίες. Μια άμυνα από άνθρωπο σε άνθρωπο και ορισμένοι συνδυασμένοι αμυντικοί σχηματισμοί, που επιτρέπει στην αμυντική ομάδα να ανακτήσει τη μπάλα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πιο συχνά.

    Επιπλέον, δεν θα υπάρξουν κενά γκολ που δεν είναι πολύ ελκυστικά για τους θεατές. Οι ενέργειες πρόληψης της αντεπίθεσης είναι αποτελεσματικές και θα μπορούσαν να ενθουσιάσουν το κοινό και να φέρουν δυναμική στο παιχνίδι.

  2. Η επίθεση θα έχει διάρκεια τουλάχιστον 45 δευτερόλεπτα.Η επίθεση περιορίζεται σε καθαρά 45 δευτερόλεπτα. Ο χρόνος της επίθεσης ξεκινά όταν μία από τις ομάδες καταλαμβάνει την μπάλα. Ο χρόνος θα σταματήσει εάν έχει διαπραχθεί φάουλ εάν επιβραβευτεί ένα πέναλτι 7 μέτρων εάν η μπάλα πέσει εκτός ορίου και εάν έχει δοθεί ποινή όπως αναστολή 2/3 λεπτών ή κίτρινη / κόκκινη κάρτα. Ο χρόνος επίθεσης των 45 δευτερολέπτων πρέπει να φαίνεται καθαρά στην αίθουσα από όλους τους παίκτες και τους θεατές.

    Με αυτόν τον κανόνα, μπορούμε να επιτύχουμε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας (σε αυτήν την περίπτωση οι διαιτητές και ο κανόνας «παθητική επίθεση») έχουν πολύ χαμηλότερη επιρροή και επηρεάζουν το ίδιο το παιχνίδι. Δεν υπάρχει πλέον κανόνας «παθητικής επίθεσης»!

  3. Το πέναλτι πρέπει να εκτελείται από τον παίκτη που  το κέρδισε.Μια ποινή πέναλτι πρέπει να εκτελεστεί από τον παίκτη στον οποίο διαπράχθηκε η ποινή.

    Σε περίπτωση τραυματισμού που ο γιατρός πρέπει να επιβεβαιώσει, ο τραυματισμένος παίκτης δεν θα μπορεί να εισέλθει στο παιχνίδι μέσα στα επόμενα 5 λεπτά. Ο προπονητής μπορεί να αντικαταστήσει όπως επιθυμεί για την εκτέλεση της ποινής των 7 μέτρων.

    Σε περίπτωση άλλου τραυματισμού στον ίδιο παίκτη, όλα παραμένουν όπως εξηγείται παραπάνω. Εάν αυτή η κατάσταση επαναληφθεί για τρίτη φορά, ο παίκτης θα αποκλειστεί από το παιχνίδι.

    Με αυτόν τον κανόνα μπορούμε να επιτύχουμε ένα μεγαλύτερο κίνητρο για κάθε παίκτη και θα δημιουργηθούν πολύ περισσότερες καταστάσεις 1 προς 1.

    Η ποιότητα των παικτών δεν θα αναγνωρίζεται μόνο από τον αριθμό των γκολ που θα σημειωθούν.

    Παίρνουμε μεγαλύτερο κίνητρο για παίκτες στο παιχνίδι και στην προπόνηση. Η προπόνηση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα καθώς κάθε παίκτης πρέπει επίσης να εκπαιδεύσει και να βελτιώσει τις ικανότητές του στα επτά μέτρα. Από την άλλη πλευρά, δίνουμε στον τερματοφύλακα καλύτερη ευκαιρία να υπερασπιστεί το σουτ των 7 μέτρων.

  4. Επιθετικό φάουλ.Ένα επιθετικό φάουλ δίνεται μόνο σε καταστάσεις όπου ο επιτιθέμενος βοηθά τον εαυτό του χρησιμοποιώντας τα χέρια / τα χέρια του, ωθεί ή κρατά τον αμυντικό για να τον ξεπεράσει ευκολότερα.

    Με τους ισχύοντες κανόνες, δεν είμαστε σίγουροι και είναι πολύ δύσκολο να συνειδητοποιήσουμε πότε διαπράττεται ένα επιθετικό σφάλμα («φόρτιση»). Με αυτόν τον κανόνα, θα ήταν πολύ πιο εύκολο για τους διαιτητές και τους θεατές να αναγνωρίσουν πότε συνέβη ένα επιθετικό φάουλ. Ο παίκτης της γραμμής δεν θα μπορούσε να βοηθήσει τον εαυτό του και να δημιουργήσει χώρο, κρατώντας ή πιέζοντας, κατά τη διάρκεια της επίθεσης.

  5. Τρίλεπτη αποβολή.Ένας παίκτης που κάνει φάουλ σκόπιμα έναν αντίπαλο που είναι πιο επικίνδυνος για την υγεία του παίκτη, όπως ένα χτύπημα στο κεφάλι, ένα τράβηγμα στο χέρι, τοποθετώντας σκόπιμα ένα γόνατο ή ένα πόδι στον αντίπαλο κ.λπ., θα είχε ως αποτέλεσμα την αναστολή 3 λεπτών . Αυτή η μεγαλύτερη αναστολή απαιτείται επειδή οι διαιτητές δεν κάνουν διάκριση μεταξύ της σκληρότητας των φάουλ.

    Ένας παίκτης που έχει ήδη δύο αποβολές, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για αποβολή 2 λεπτών ή 3 λεπτών, θα αποκλειστεί από τον αγώνα λαμβάνοντας την τρίτη αποβολή του.

    Αυτός ο κανόνας θα αποτρέψει την επικύρωση επικίνδυνων και τραχιών φάουλ όπως και άλλων λιγότερο σοβαρών φάουλ (π.χ. τραβώντας τη φανέλα). Επιπλέον, αυτά τα είδη φάουλ δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως αμυντική στρατηγική. Επίσης, θα επέτρεπε στους διαιτητές να έχουν μια πρόοδο στην επιβολή κυρώσεων στους παίκτες.

  6. Φάουλ σε νεκρό χρόνο.Η εκτέλεση ελεύθερης ρίψης στο τέλος του πρώτου ημιχρόνου και στο τέλος του παιχνιδιού μπορεί να γίνει με άμεσο σουτ ή με ένα πέρασμα στον συμπαίκτη του. Οι αμυντικοί πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση 9 μέτρων και οι επιτιθέμενοι έξω από τα 9 μέτρα και μπορούν να κινούνται ελεύθερα.

    Οι αμυντικοί πρέπει να απέχουν 3 μέτρα από την μπάλα και μπορούν επίσης να κινηθούν εντός των 9 μέτρων. Επιτρέπονται μόνο βολές έξω από τη γραμμή των 9 μέτρων.

    Με αυτόν τον κανόνα, το τελευταίο σουτ του παιχνιδιού έχει μεγαλύτερη αξία και πιθανότητα να επιτευχθεί ένα γκολ.

  7. Αλλαγές.Οι αντικαταστάσεις μπορούν να γίνουν μόνο όταν η ομάδα είναι στην κατοχή της μπάλας.

    Η αμυνόμενη ομάδα δεν έχει δικαίωμα αντικατάστασης παικτών. Η επιτιθέμενη ομάδα μπορεί να αντικαταστήσει όσους παίκτες θέλουν.

    Αυτός ο κανόνας θα απομακρύνει τους ειδικούς της άμυνας από το παιχνίδι και όλοι οι παίκτες θα πρέπει να παίζουν ισότιμα και στα δύο άκρα του τάραφλεξ. Το παιχνίδι θα επωφεληθεί από την αντεπίθεση και την ταχύτητα του παιχνιδιού, όπως επίσης και η ομορφιά και η ποιότητα του παιχνιδιού χάντμπολ.

  8. Εκτέλεση των ελεύθερων ρίψεων και των απλών ρίψεων.Σε περίπτωση παραβίασης ορισμένων κανόνων (ρύπανση ενός παίκτη, εκτός ορίων, κ.λπ.), η επιτιθέμενη ομάδα δεν χρειάζεται να ρίξει την μπάλα από το ακριβές μέρος όπου συνέβη η παραβίαση. Πρέπει να είναι δυνατή η απόκλιση έως 2 μέτρα. Μετά το σφύριγμα των διαιτητών, ο παίκτης πρέπει να σταματήσει την κίνησή του το συντομότερο δυνατό και στη συνέχεια να εκτελέσει το πλάγιο ή το ελεύθερο ρίξιμο. Η συσκευή αναπαραγωγής δεν επιτρέπεται να κινείται ή να κάνει συγκεκριμένη προσβλητική κίνηση κατά την εκτέλεση του ρίχνει.

    Αυτός ο κανόνας θα επιτρέψει στο παιχνίδι να συνεχίσει γρηγορότερα και ο διαιτητής δεν εμπλέκεται στο παιχνίδι διορθώνοντας τον παίκτη εκτέλεσης από όπου πρέπει να ρίξει την μπάλα στο παιχνίδι. Ο στόχος είναι να επιταχυνθεί το παιχνίδι.

  9. Πλεονέκτημα.Οι διαιτητές επιτρέπεται να διακόπτουν το παιχνίδι μόνο εάν πρόκειται να δοθεί μια συγκεκριμένη ποινή (κίτρινη κάρτα, αναστολή 2 ή 3 λεπτών ή αποκλεισμός). Η μόνη εξαίρεση είναι εάν ο επιτιθέμενος παίκτης μπόρεσε να περάσει την μπάλα στον συμπαίκτη του παρά το σοβαρό φάουλ του. Οι διαιτητές θα πρέπει να επιτρέψουν στο παιχνίδι να συνεχιστεί και θα τιμωρήσει τον αμυντικό παίκτη μετά το τέλος της επίθεσης.

    Ο κανόνας του πλεονεκτήματος στο χάντμπολ δεν τηρείται συχνά και οι διαιτητές διακόπτουν το παιχνίδι για περιττά πράγματα, ακόμη και αν αποτρέπουν μια σαφή κατάσταση πυροβολισμού. Πλεονέκτημα θα δινόταν από αυτόν τον κανόνα εάν ένας παίκτης σφάλματος έβαλε τον συμπαίκτη του σε μια σαφή κατάσταση πυροβολισμού.

  10. Μια νίκη με 5 και πάνω διαφορά τερμάτων.Κερδίζοντας ένα παιχνίδι με 5 ή περισσότερα γκολ διαφοράς, η νικήτρια ομάδα παίρνει ακόμη ένα βαθμό (2 + 1), ενώ από την ηττημένη ομάδα αφαιρείται ένας επιπλέον βαθμός (-1).

    Με αυτόν τον κανόνα, θα αυξήσουμε τα κίνητρα και των δύο ομάδων. Ενώ η μία θα αγωνιζόταν να κερδίσει με περισσότερα από πέντε γκολ διαφοράς, η άλλη ομάδα θα αγωνιζόταν να μην χάσει περισσότερο από πέντε. Αυτό θα αύξανε το ενδιαφέρον και την ένταση των αγώνων χάντμπολ και καμία ομάδα δεν θα παραιτηθεί ή θα παίξει παθητικά. Ένα σημείο λίγο πολύ είναι ένα μεγάλο κίνητρο για παίκτες και προπονητές.

    Πηγή: handball-planet.com

More in Διεθνή